Tervezik-e, hogy az iskolák autonóm módon eldönthessék, hogy teljes vagy részleges integrációt kívánnak-e megvalósítani?
Az "Iskola - erkölcs - tudás" c. tézisgyűjtemény egyes fejezeteiben az alábbiak vonatkoznak a kérdésre:
Az általános iskola együttesen (integráltan) nevel minden gyermeket, de a sajátos vagy speciális nevelési igényűekkel való foglalkozást – akiknek létszáma nem haladhatja meg a 10 százalékot – külön szakemberek segítik.
A 10 százaléknál magasabb arányszám, illetve súlyos fogyatékosság esetén a sajátos nevelési igényű gyerekeket 5, legfeljebb 8 fős csoportokban lehet nevelni. Emellett fenn kell tartani és szükség szerint fejleszteni kell a speciális intézményhálózatot.
A 4. évfolyam után szükség esetén továbbképző évfolyam szervezhető.
A fentiekhez még hozzátesszük a konferencián elhangzottakat, amelyeknek az a lényege, hogy minden iskolának együtt, azaz integráltan kell nevelnie, de csak azokat a gyerekeket, akik integrálhatók, és a fentiekből következően csak a szükséges szakmai feltételek biztosítása mellett. Az integrálhatóság kérdésében szakértői bizottságoknak kell évente megalapozott döntést hozniuk. Erről a "Pedagógiai szakszolgálatok" és a "Felzárkóztatás" c. fejezetekben még további részletek olvashatók.
A feladatok további konkretizálását és időrendiségét a későbbiekben tematikusan szerveződő munkacsoportokban fogjuk kidolgozni. Ebben a munkában való részvételét előre is köszönjük.
Emberi Erőforrás Minisztérium (EMMI) köznevelésért felelős államtitkár 2013. február 28-tól
Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára 2010. június 2-től
a FIDESZ - KDNP országgyűlési képviselője 2006-tól,
a Fidesz Kulturális Tagozatának országos elnöke.
Férjezett, két gyermeke és két unokája van.
Bakonyszentlászlóban lakik.